Facebook Badge

Tuesday, January 5, 2010

CTKD...Canda, Tangis, Ketawa, Duka...

Arghhhhhhhhh!!!!
Best giler arr!!!
X cayer????
G ar bli....yg ori sajork hokkeh!!!!




Ekceli nih ar album yg paling ak tunggu2!!!
Kolaborasi 2 BFF dr 2 negara serumpun (Malaysia + Indonesia)...
Dato' Siti Nurhaliza a.k.a CT ngan Kris Dayanti a.k.a KD...
Maka terhasillah CTKD neh!!!!




Album nih ader 10 track (6 duet CT n KD, baki 4 adalah minus one)...

1st track : Jika Kau Tak Datang (Audi Mok/Kris Dayanti & Riznadianka)
Lagu nih mmg happening giler n very bersemangat waja n agak seksi biler CT sebut namer KD dlm nada perlahan ya amat n KD jua begitu!!! Rase cam dgr lagu ala2 Vanessa Mae pun ado sbb music arrangement yg very catchy n techno (btul ker ak ckp neh???blasah jer arr!!!)

2nd track : Sebagai Teman (Sharon Paul/Lew Mable)
Pes taim ak dgr lagu nih trus JATUH CHENTA gitewww!!!!
Lagu nih seolah-olah mengisahkan keluhan serta rintihan KD di saat2 menghadapi situasi getir dlm hidupnyer (ayat x leh bla!!!) ttp beliau masih bertuah kerna adanya shbt sejati (CT) yg sedia mendengar serta memahami keluh-kesahnya...(motip skema!!!) Satu lg yg ak perasan, lagu nih mcm ader kombinasi antara lagu HATI (CT) n lagu CINTA (KD/Melly Goeslow) especially tang part KD "yang hanya inginkan hidup seperti yang lain" pastu CT sahut blik perkataan yg KD vokalkan itewww!!!Mmg asyikkkkkkkkkk!!!!!!


3rd track : Tanpamu (Charly ST12)
Lagu nih mmg melankolik tp BEST BANGET!!!! Plg best biler part CT memvokalkan lagu nih dengan lenggok ala2 keroncong gitewww!!!!Kalo dgr tgh2 mlm nan sunyi mmg SYAHDUUUUUU!!!!!

4th track : Amarah (Audi Mok/Dato' Siti Nurhaliza)
Lg satu lagu rancak dlm album nih n lagu nih skunk tgh hot kt radio2 kt mesia nih!!!
Pes taim dgr mcm serabut n kelam kabut...cam x nyempat2...tp biler da dgr slalu....BEST PLAK!!!!!!Tang bab vokal plak, 2-2 mmg MANTHOPPP!!!!!Lagu nih pun cam ader pengaruh muzik Vanessa Mae sket (ampun kalo salah!!!!)


5th track : Hanya Dia (Aubrey Suwito/Pacha Adnan @ Farasha Osman)
Ak x taw la btul ker x...
Bdsrkn kpd posting2 d forum2 hiburan yg ak "selak" kt tenet diorang kater lagu nih ader bau2 lagu 1 Malaysia CT Nurhaliza...wallahualam sbb ak pun x pnah dgr lagu tuh pun sblm nih. Tp bg ak lagu nih stkt BOLEHLAH!!!Bukan utk menidakkan kewibawaan n kekreatifan Aubrey Suwito dlm mencipta lagu nih cuma bg ak lagu nih agak kurang masyuk sket n ak slalu jah skip lagu nih....JANGAN MARE!!!


6th track : Dalam Diamku (Audi Mok/Kris Dayanti & Riznadianka)
Lagu nih................TERBAIK DARI LADANG!!! Penyampaian CT n KD yg saling sahut-sahutan dlm ini lagu + vokal yg SUPERB!!! Satu lg, melodi serta arrangement lagu nih yg agak lari sket dr trademark CT n KD....tuh yg wat lagu nih BEST n TERBAEK!!!!



So, kalo nk lebey puas lg mendengar gemersik n kepaduan sore 2 DIVA serumpun nih, dptkanlah album CTKD nih di pasaran tp pastikan yg ORIGINAL sajork hokkeh!!!


Dah2 ak lapar neh....ak nk g mkn!!!

9 comments:

ainie aziz said...

peminat CT rupenya. hehe! macam best je album ni. tapi, yang paling best totap la juo nasi lemak bersama ikan keli itew! mengancam jiwa raga!

Fairuz Selamat said...

nak ikan keli.!!!

Lazyf... said...

ainie aziz : itu bukan nasi lomak...itu nasi putih ngan ikan keli n ulam2an...hehehe

fairuz selamat : amikla kalo dpt...hehehe

StingRay said...

wah..bawah tu kat kedai nasi ayam penyet? =)

Lazyf... said...

Jamil : ya enggaklah...aku mkn tuh kt kdai kt area Subang Jaya kalo x silap...x igt per namer kdai tuh...huhuhu

Ejamaria said...

wah.. wah.. minat siti rupe nyer... sama la ngan hubi akak...

Lazyf... said...

Ejamaria : yer kak...minat sgt2...hehehe

kak senduk said...

akak suka lagu2 ni uolsss...leh jadi geng ni

Lazyf... said...

Kak Senduk : ok jah...set!!!!!