Facebook Badge

Monday, September 7, 2009

Seb Bek Sompek...

Smlm adalah cuti Nuzul Quran bg negeri2 yg mmg tmaktub bcuti tmasukla negeri Selangor. Makenyer negeri2 berdekatan sprt KL n Putrajaya adalah x cuti. Makenyer keadaan trafik pun xderla hazab sgt mcm bese. Makenyer smpt gak ak nyinggah bli kuih kt Pasar Ramadhan. Kalo x jgn ko mimpi noks...

Mula2 nmpk kuih nih...



Kuih tuh bnamer PUTU PIRING. Rase dier adalah manis2 lemak smpikan mlekat2 kt lelangit ak. Kalo x silap kuih nih dier guna tepung beras kot (agaknyerlah). Tp kuih nih mmg sodap smpi rase nk melangkah ke alam barzakh...

Rege : 2 hengget utk 5 keping...

Pastu nmpk plak kuih nih...



Kuih nih bnamer TEPUNG PELITA tp der gak yg panggey kuih sampan la, kuih kapal la...pape jelah janji leh mkn. Kuih nih rase dier manis2 n sesuai utk urg2 yg xdo gigi sbb tekstur dier lembut hoccay!!! Tp jgnla p makan skali ngan kawah daun tuh, makan yg isi dlm dier jer hoccay!!!

Rege : 2 hengget utk 5 kawah...

Pas2 ak da blank x taw nk bli aper sbb mata da kero nengok sumer bende mkn nk sapu. Ntah caner tnampak plak urg jual Ayam Goreng n ader plak mende alah nih...



Merembes sgt2 dpt mkn ini PEDAL AYAM GORENG hoccay!!! Kok dapek BONGEK AYAM GORENG laielah merembes-rembes...

Rege : 3 hengget utk 3 cocok (satu cocok ader 4 pedal)...

Makenyer ak smpt bli 3 mende nih jer sbb da nk kat maghrib da taim tuh. Kt umah omak masak lauk nih...



Namer dier ialah PUCUK UBI TEMPOYAK BERSAMA PETAI n dier adalah hasil MERGING antara pucuk ubi yg dihiris-hiris bersama ngan hirisan petai pastu campur lak ngan tempoyak sket pastu masak ngan serai...ya ampunnn...kesodapan rasenyer adalah sprt mati idup semula. Tambah menyurgakan lg biler mkn plak ngan nasik panas2 skali ngan...



Ikan Masin Sepat ala2 hangus sket...

Kesodapan rasenyer adalah sprt menggaru bintat di lengan...

6 comments:

ayin said...

huh,menyengat x hingat ko nyer menu buka.nak2 part putu piring,lamo x mkn :-(

Lazyf... said...

ayin : tuh pun kebetulan jumpo org jual kuih tuh...kok x mampuih x boli...

Kaseh said...

ko ni kan..buat akak tersentap siang2 buta ni la.. giler sedap masak tempoyak tuh.. dapat akak bygkannnnn....pastu ngan ikan masin tu..masyaALLAH.. saje buat akak terliur kan... nyesal bukak blog ni siang2... laparrrrrrrr terusss...

Lazyf... said...

Kaseh : hahahahaha...sabaq kak sabaq...org pun dok terlioq nengokkan masak tempoyak tuh...seb bek ader lg kt umah...nallerekek!!!

geraugebang said...

Assalammualaikum, salam kenal dari kak gerau. Memang sedap la makanan tu, kalau macam garu bintat kat lengan. he he he. lawaks la.

Lazyf... said...

geraugebang : Wslm kak gerau, salam kenal gak...wink2...mmg mabeles kak kalo dpt mknan tuh...mkn skali pastu nk lg nk lg nk lg dan lg lg lg....hehehe